فصل سه – کافه دیجیتال

در این کافه دیجیتال، بیایید دربارۀ سفر مشتری بیشتر صحبت کنیم. سازمان شما چه نقاط تماسی برای ارتباط با مشتریانش در نظر گرفته است؟ این نقاط تماس را چگونه ارزیابی می‏‌کنید؟ تا چه میزان از نقاط تماس ناخوشایند مشتریان با سازمانتان آگاهی دارید؟

فصل سه – کافه دیجیتال

تا اینجا با مفهوم تجربۀ مشتری آشنا شدیم. به تجربه‌‏هایی که تاکنون در جایگاه مشتری و در هنگام خرید محصول یا دریافت خدمتی داشته‌‏اید فکر کنید. بهترین تجربه‌تان را به خاطر می‌‏آورید؟ بدترین آن را چطور؟ اکنون از دیدگاه دیگری به ماجرا نگاه کنید. سازمان شما به‌عنوان ارائه‌‏دهندۀ محصول یا خدمت چه اقداماتی برای ارتقای …

فصل سه – کافه دیجیتال Read More »

فصل دو – سفر به آینده

در این بخش، می‌‏خواهیم دربارۀ آیندۀ مدل‏‌های کسب‏‌وکار بیشتر صحبت کنیم. رویکرد مشارکتی، ساختارهای پلتفرمی، معیارهای ارزیابی غیرمالی، حساسیت زیاد به داده، رویکرد باز، و چابکی همگی بخشی از ویژگی‏‌های آیندۀ مدل‌‏های کسب‏‌وکارند. به نظر شما مدل‏‌های کسب‌‏وکار آینده چه ویژگی‌‏های دیگری خواهند داشت؟ هر یک از فناوری‌‏های تحول‏‌آفرین مانند اینترنت اشیا، بلاکچین، هوش‌مصنوعی، رایانش …

فصل دو – سفر به آینده Read More »

فصل دو – کافه دیجیتال

در این کافه دیجیتال، می‏‌خواهیم دربارۀ نوآوری دیجیتال مدل‌‏های کسب‏‌وکار کمی بیشتر صحبت کنیم. امیدواریم تا اینجا به این نتیجه رسیده باشید که این روزها تقریباً تمامی کسب‏‌وکارها تحت‌تأثیر فناوری‌‏های دیجیتال قرار گرفته‌‏اند و به‌مرور برای بقا همه ملزم به نوآوری دیجیتال مدل کسب‏‌وکار خودند. به پاسخ سؤال‌های زیر فکر کنید: کسب‌وکار شما چیست؟ آیا …

فصل دو – کافه دیجیتال Read More »

فصل دو – کافه دیجیتال

آیا تا به ‏حال از خود پرسیده‌‏اید که مدل کسب‌وکار و نحوۀ درآمدزایی شرکت‌‏های موفقی همچون تپ‎سی، دیجی‏‌کالا و هایپر استار چگونه است؟ اگر این سؤال را با مدیران این سازمان‌‏ها مطرح کنید، احتمالاً قبل از هر صحبتی، بوم کسب‏‌وکارشان را به شما نشان خواهند داد. اما مدل کسب‌وکار سازمان یا بنگاه اقتصادی شما چیست؟ …

فصل دو – کافه دیجیتال Read More »

فصل یک – سفر به آینده

بیایید به آینده سفر کنیم و دربارۀ تأثیرگذاری فناوری‌‏های دیجیتال در دهه‌‏های آتی بیشتر بیندیشیم. نتایج آخرین تحقیقات در زمینه‌‏های علوم عصب‌‏شناسی و اقتصاد رفتاری نشان می‏‌دهد که هوش‌مصنوعی می‏‌تواند حتی در انجام دادن فعالیت‌‏هایی که نیازمند شهود است بر انسان‏‌ها پیشی بگیرد. این موضوع نه‏‌فقط نوع بسیاری از مشاغل را در صنایع مختلف تحت‌تأثیر …

فصل یک – سفر به آینده Read More »

فصل یک – کافه دیجیتال

در این کافه دیجیتال می‏‌خواهیم بیشتر دربارۀ تأثیر فناوری‏‌ها در کسب‏ وکارهای مختلف گپ بزنیم. کسب وکار شما چیست؟ آیا سونامی دیجیتال به صنعت شما هم رسیده است؟ چه فناوری‌هایی کسب‏‌وکار شما را تحت‌تأثیر قرار داده‏‌اند؟ کدام‌ها متداول و کدام‏‌ها تحول‏ آفرین‌‏اند؟‏