فصل دو – کافه دیجیتال

آیا تا به ‏حال از خود پرسیده‌‏اید که مدل کسب‌وکار و نحوۀ درآمدزایی شرکت‌‏های موفقی همچون تپ‎سی، دیجی‏‌کالا و هایپر استار چگونه است؟ اگر این سؤال را با مدیران این سازمان‌‏ها مطرح کنید، احتمالاً قبل از هر صحبتی، بوم کسب‏‌وکارشان را به شما نشان خواهند داد. اما مدل کسب‌وکار سازمان یا بنگاه اقتصادی شما چیست؟

در این کافه دیجیتال، می‏‌خواهیم درخصوص مدل‏‌های کسب‏‌وکار سازمان‏‌های‌مان گپ بزنیم. هر کسب‌‏وکاری، از آرایشگاه گرفته تا هلدینگ‌‏های بزرگ اقتصادی، همگی مدل کسب‌‏وکار خاص خود را دارند.

وقت آن است که دست به قلم شوید و سعی کنید بوم مدل کسب‏‌وکار سازمانتان را ترسیم کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «فصل دو – کافه دیجیتال»

  1. محمدسعید برزگرصدیق

    هیچ کتابی رو ندیدم که تا این حد تعامل مثبت و پیگیر یا خوانندگان خودش داشته باشه.
    جای تقدیر و تشکر داره از شما.
    همینطور که مشاهده می‌کنید هیچ نظری در این قسمت ثبت نشده، در صورتی که در قسمت های قبل حدود ۱۰ نظر داشتیم.
    به نظر شما مشکل کجاست؟!
    چرا تمایلی به ادامه مشارکت از سوی خوانندگان وجود نداره؟!
    خودداری از افشای مدل کسب و کار؟ شاید
    نداشتند اطلاعات کامل از مدل کانواس؟! شاید
    یا عدم کارایی جعبه متن برای پاسخ به این سوال؟! نمی‌دونم، شاید
    پیشنهاد می‌کنم از امکان آپلود عکس استفاده بشه

  2. فاطمه پریشانی

    طرح مدل کسب و کار، همون نقطه ایه که کمتر کسی بهش توجه می‌کنه. درصورتیکه یک کارآفرین بدون مدل کسب و کار، نمیتونه بیزینس موفق و بادوامی داشته باشه و یک کارمند با درک بهتر مدل کسب و کار یک بیزینس، راحت تر و ایمن تر می‌تونه اون شغل رو انتخاب کنه.
    از اونجایی که هنوز کسب و کار و مدل کسب و کاری ندارم، مشتاق خوندن و لذت بردن و ایده گرفتن از بوم های بقیه هستم. امیدوارم دوستانی که مدل کسب و کار دارن، از به اشتراک گذاشتن اون دریغ نکنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید