فصل شش – سفر به آینده

می‏‌خواهیم کمی دربارۀ آیندۀ رهبران و استعدادهای دیجیتال رؤیاپردازی کنیم. آیا به نظر شما کارکرد رهبری در آینده تحت‌تأثیر فناوری‏‌های دیجیتال به‏‌ویژه هوش‌مصنوعی خواهد بود؟ اصلی‌‏ترین چالش‏‌های آیندۀ رهبری سازمان‏‌های دیجیتال چه خواهند بود؟ مهارت‏‌های کلیدی دیجیتال در آینده چه خواهند بود؟

فصل شش – کافه دیجیتال

پس از آشنایی کلی با مفهوم استعداد دیجیتال و نحوۀ جذب و نگهداشت استعدادهای دیجیتال، بیایید کمی درمورد جلسه‌های مصاحبه‌‏های استخدامی که در کشورمان برگزار می‌‏شود فکر کنیم. در جلسه‌های مصاحبه‌ه‏ای که در آنها حاضر شده‏‌اید چه سؤال‌هایی مطرح شده است؟ جالب است با برخی از سؤال‌های مدیران گوگل در مصاحبه‌‏ها آشنا شویم. کدام‏یک در …

فصل شش – کافه دیجیتال ادامه »

فصل شش – کافه دیجیتال

اگر موافق باشید در این کافه دیجیتال بیشتر دربارۀ ویژگی‌‏های اختصاصی رهبران در عصر دیجیتال با هم گفت‌وگو کنیم. در میان ویژگی‏‌های اختصاصی ذکرشده برای رهبران دیجیتال کدام‏یک را مهم‌تر می‏‌دانید؟ چرا؟ در اطراف خود چه رهبران دیجیتالی را می‌‏شناسید؟ کدام‏یک از ویژگی‏‌های اختصاصی رهبران دیجیتال را در آنها پررنگ‏‌تر می‏‌بینید؟

فصل پنج – سفر به آینده

در این فصل، با محیط کار دیجیتال آشنا شدیم و ابعاد آن را شناختیم. در این بخش، می‏‌خواهیم درمورد آیندۀ محیط کار بیشتر صحبت کنیم. نیروی کار آینده چه ویژگی‌‏های منحصربه‏‌فردی خواهد داشت؟ محیط کار در آینده چه ویژگی‌‏هایی خواهد داشت؟

فصل پنج – کافه دیجیتال

در این کافه دیجیتال، می‏‌خواهیم دربارۀ تجربۀ شما از ابعاد محیط کار دیجیتال صحبت کنیم. کدام ‌یک از ویژگی‌‏های فرهنگ دیجیتال در سازمانتان بیشتر به چشم می‏‌خورد؟ آیا برای طراحی دفتر کار مناسب در سازمانتان اقدام مؤثری صورت گرفته است؟ کدام‌ یک از فرایندهای مدیریت منابع انسانی در سازمانتان بیشتر دیجیتالی شده است؟ آیا فناوری‏‌های …

فصل پنج – کافه دیجیتال ادامه »

فصل پنج – کافه دیجیتال

تا اینجا با مفهوم محیط کار دیجیتال آشنا شدیم و دیدیم که از زبدگان دیجیتال انتظاری جز محیط کاری جذاب نداریم. امروز ایجاد محیط کار دیجیتال به یک ضرورت برای سازمان‌‏ها تبدیل شده است تا بتوانند در رقابت جذب و نگهداشت استعدادها موفق‌‏تر عمل کنند. در این کافه دیجیتال، می‏‌خواهیم دربارۀ محیط کار در سازمان‌‏هایمان …

فصل پنج – کافه دیجیتال ادامه »

فصل چهار – سفر به آینده

بیایید دوباره رؤیاپردازی کنیم و به آیندۀ دنیای کسب‏‌وکار نگاهی بیندازیم. دیجیتالی‌‏سازی فرآیندها و حضور فناوری‏‌هایی همچون هوش‌مصنوعی در این حوزه چه تغییراتی در صنایع مختلف به وجود خواهد آورد؟ آیندۀ مشاغلی همچون پزشکی و مهندسی چگونه تحت‌تأثیر حضور روبات‌ها قرار خواهد گرفت؟ در آینده، مفهوم مدیریت فرآیندهای کسب‏‌وکار چه تغییراتی خواهد کرد؟

فصل چهار – کافه دیجیتال

با پارادوکس‏‌های عملیاتی آشنا شدیم و نقش نجات‏‌دهندۀ فناوری‌‏های دیجیتال را در آن دیدیم. در کشور خودمان هم کمتر سازمانی را سراغ داریم که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با چنین چالش‏‌هایی نباشد. سازمان خود را در نظر بگیرید. وضعیت پارادوکس‏‌های عملیاتی در سازمانتان چگونه است؟ به‏‌نظر شما، فناوری‌‏های دیجیتال چگونه می‏‌توانند این معضلات را …

فصل چهار – کافه دیجیتال ادامه »

فصل چهار – کافه دیجیتال

با رویکردهای دیجیتالِ ایجاد تحول در فرایندها آشنا شدیم. به خاطر داشته باشیم که هیچ‌‏یک از رویکردهای اشاره‌ شده برتری‌ای بر دیگری ندارد و حتماً باید به‌صورت اقتضایی و بر اساس شرایط سازمان‌‏ها رویکرد مناسب را انتخاب کرد. در سازمان‌‏ها و کسب‌‏وکارهایی که می‌‏شناسید، کدام نمونه‏ از رویکردهای دیجیتالی‌‏سازی فرایند را سراغ دارید؟ فکر می‌‏کنید …

فصل چهار – کافه دیجیتال ادامه »

فصل سه – سفر به آینده

در این بخش می‏‌خواهیم دربارۀ آیندۀ تجربۀ دیجیتال مشتری صحبت کنیم. به نظر شما مشتریان آینده چه ویژگی‏‌ها و ترجیحاتی خواهند داشت؟ کدام‏یک از فناوری‏‌های دیجیتال نقش جدی‏‌تری در ایجاد تجربۀ خوشایند مشتریان آینده ایفا خواهند کرد؟