فصل دو – کافه دیجیتال

در این کافه دیجیتال، می‏‌خواهیم دربارۀ نوآوری دیجیتال مدل‌‏های کسب‏‌وکار کمی بیشتر صحبت کنیم. امیدواریم تا اینجا به این نتیجه رسیده باشید که این روزها تقریباً تمامی کسب‏‌وکارها تحت‌تأثیر فناوری‌‏های دیجیتال قرار گرفته‌‏اند و به‌مرور برای بقا همه ملزم به نوآوری دیجیتال مدل کسب‏‌وکار خودند. به پاسخ سؤال‌های زیر فکر کنید:

  • کسب‌وکار شما چیست؟
  • آیا موج دیجیتالی شدن به کسب‏‌وکار شما هم رسیده و تغییرات شگرفی در آن به وجود آورده است؟
  • نمونه‌‏های موفق کسب‌‏وکار شما در دنیا چگونه از فناوری‌‏های دیجیتال برای تحول استفاده کرده‏‌اند؟
  • در ایران، چگونه می‏‌توانید نوآوری دیجیتالِ مدل کسب‌‏وکار ایجاد کنید؟ کدام رویکرد برای کسب‏‌وکارتان مناسب‏‌تر است؟

3 دیدگاه دربارهٔ «فصل دو – کافه دیجیتال»

  1. امیرمحمد نوروزی

    سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    کسب و کاری که من در حال فعالیت در آن هستم، صنعت الکترونیک و به‌طورخاص در حوزه تولید دستگاه‌های برق اضطراری یا یو پی اس‌ هست که بیشتر برای حوزه B2B کاربرد داره.
    شرکت ما (شرکت فن‌آوران گویا) یکی از شرکت‌هایی بوده که در حوزه تولید محصول دست به نوآوری دیجیتال زده تا قبل از این، عملکرد دیجیتالی دستگاه‌ها فقط محدود به مشاهده عملکردها و ایجاد تغییرات خاص بوده ولی با تحول دیجیتال دستگاه‌ها، امکان تغییرات و همچنین دقت دستگاه بالاتر رفته و باعث شده که در هنگام ارور دادن دستگاه نیاز به حضور متخصصین نباشه و با چند تغییر دیجیتالی ساده، ارور دستگاه برطرف بشه.
    در حال حاضر رویکردی که ما استفاده کردیم دیجیتالی کردن در حوزه محصول بوده که باعث صرفه جویی در زمان و همچنین کاهش هزینه‌ها شده.

  2. امیر گنج خانی

    صنعت بهداشتی و آرایشی
    مثال های زیادی در این زمینه وجود داره
    نام تجاری kohl kreativ ابزار زیبایی فراگیر خط تولید برس سایه چشم را برای مصرف کنندگان دارای معلولیت طراحی کرده است.

    برس های موجود در مجموعه Feast Your Eyes به شکل مکعب ساخته شده اند ، بنابراین روی میز نمی غلتانند ، استفاده آسان برای افراد دارای معلولیت حرکتی یا اختلال بینایی امکان پذیر است.

    این برس ها همچنین دارای برچسب های بریل هستند و برای افرادی که سیستم نوشتاری لمسی را نمی خوانند ، یک سیستم عددی برجسته متصل به راهنمای صوتی است که از طریق کد QR موجود در جعبه قابل دسترسی است.

    Kohl Kreativ با همکاری موسسه ملی نابینایان سلطنتی رویال برای تولید برس ها و تعریف محصولات “سهولت استفاده” همکاری کرد.

    Trishna Daswaney ، بنیانگذار Kohl Kreativ ، گفت: “مجموعه Feast Your Eyes” مجموعه ای است که یک قدم را به واقعیت افزوده نزدیک می کند.

    “ما اکنون یک کیت چشمی داریم که به افرادی که دارای ضعف بینایی هستند سود می برد. فراگیری برای ما جعبه علامت گذاری نیست. ما همیشه محصولی را ایجاد می کنیم که همه می توانند استفاده کنند ، از جمله من و شما.”

  3. محمدسعید برزگرصدیق

    کسب‌وکار شما چیست؟
    خدمات مدیریت شده در صنعت تلکام، شامل طراحی و بهینه سازی شبکه های موبایل، نصب و راه اندازی دکل های موبایل و در آخر نگهداری از شبکه های موبایل

    آیا موج دیجیتالی شدن به کسب‏‌وکار شما هم رسیده و تغییرات شگرفی در آن به وجود آورده است؟
    مثل خیلی از صنایع بله این موج به ما هم رسیده
    بیشترین تغییر رو در بخش طراحی و بهینه سازی شبکه داشته این.

    نمونه‌‏های موفق کسب‌‏وکار شما در دنیا چگونه از فناوری‌‏های دیجیتال برای تحول استفاده کرده‏‌اند؟
    شرکت های مانند اریکسون بسیاری از داده های مورد نیاز برای طراحی و بهینه سازی های خود را در از طریق دستگاه های ثابت و سیار بدون نیاز به اپراتور جمع آوری می‌کنند.

    در ایران، چگونه می‏‌توانید نوآوری دیجیتالِ مدل کسب‌‏وکار ایجاد کنید؟
    باید بیشتر فکر کنم رو این مسئله

    کدام رویکرد برای کسب‏‌وکارتان مناسب‏‌تر است؟
    رویکرد دوم و سوم به نظرم مناسب و اجرایی هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید