در این کافه دیجیتال، میخواهیم دربارۀ نوآوری دیجیتال مدلهای کسبوکار کمی بیشتر صحبت کنیم. امیدواریم تا اینجا به این نتیجه رسیده باشید که این روزها تقریباً تمامی کسبوکارها تحتتأثیر فناوریهای دیجیتال قرار گرفتهاند و بهمرور برای بقا همه ملزم به نوآوری دیجیتال مدل کسبوکار خودند. به پاسخ سؤالهای زیر فکر کنید:
- کسبوکار شما چیست؟
- آیا موج دیجیتالی شدن به کسبوکار شما هم رسیده و تغییرات شگرفی در آن به وجود آورده است؟
- نمونههای موفق کسبوکار شما در دنیا چگونه از فناوریهای دیجیتال برای تحول استفاده کردهاند؟
- در ایران، چگونه میتوانید نوآوری دیجیتالِ مدل کسبوکار ایجاد کنید؟ کدام رویکرد برای کسبوکارتان مناسبتر است؟
سلام و خسته نباشید خدمت شما.
کسب و کاری که من در حال فعالیت در آن هستم، صنعت الکترونیک و بهطورخاص در حوزه تولید دستگاههای برق اضطراری یا یو پی اس هست که بیشتر برای حوزه B2B کاربرد داره.
شرکت ما (شرکت فنآوران گویا) یکی از شرکتهایی بوده که در حوزه تولید محصول دست به نوآوری دیجیتال زده تا قبل از این، عملکرد دیجیتالی دستگاهها فقط محدود به مشاهده عملکردها و ایجاد تغییرات خاص بوده ولی با تحول دیجیتال دستگاهها، امکان تغییرات و همچنین دقت دستگاه بالاتر رفته و باعث شده که در هنگام ارور دادن دستگاه نیاز به حضور متخصصین نباشه و با چند تغییر دیجیتالی ساده، ارور دستگاه برطرف بشه.
در حال حاضر رویکردی که ما استفاده کردیم دیجیتالی کردن در حوزه محصول بوده که باعث صرفه جویی در زمان و همچنین کاهش هزینهها شده.